با توجه به داشتن نمره تحقیق بالا در خیلی از دروس مدارس ایران و عدم آگاهی کافی اغلب همکاران در ارائه موضوع تحقیقاتی مناسب به شاگردان ، شاهد آن هستیم که موضوعات تحقیقاتی توسط همکاران ارائه می شود را نه دانش آموز می خواند (چون اکثرا دیگران برای آنها انجام می دهند ) و نه تحقیق کننده از اینترنت می خواند(چون فقط به یکسان بودن موضوع نگاه می کند) و نه استاد (چون وقت کافی برای مطالعه این همه صفحات چاپ شده ندارد.)

نتیجه اینکه اگر موضوع تحقیقاتی به دقت بررسی نشود فایده ی زیادی برای کسی ندارد . این وسط گوگل هست که برنده و شاگرد اول واقعی می شود.؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!